Dacă aș fi trăit în perioada interbelică, cu siguranță m-aș fi simțit ca acasă în epoca mea. De aceea volumul Pe firul de păianjen al memoriei, apărut de curând în colecția „Eseuri și confesiuni” a Editurii Polirom, este un soi de poveste din care mi-ar fi plăcut să fac parte, ca privitor, poate ca personaj. Mereu mi s-au părut fascinante poveștile cu scriitori, iubirile lor, năravurile lor, vremurile pe care le-au trăit. Mai ales când acestea au marcat viața și cariera unei femei precum Cella Serghi. O asemenea trecere în revistă a scriitorilor pe care îi idolatrizam în liceu, într-un volum tip jurnal, confesiune, reprezintă pentru mine o retrăire a unei perioade minunate din copilărie și adolescență. Volumul de față este acel ideal de lectură la care îmi doresc sa ajung iar și iar, și de care nu mă mai satur. Îl recomand cu drag!

Comentarii

Postări populare